Rabu, 19 Oktober 2011

Bila Lapar, 7 Ekor Anjing Ini Makan Majikannya




Tujuh ekor anjing memakan tuannya hingga maut. Kejadian itu menimpa Andre Lumboga rakyat Perumahan Greenland, Batam Center, Batam, Provinsi Kepulauan Riau. Sebelum ini, anjing tersebut juga sudah memakan dua ekor anjing lain yang sekandang dengan mereka. Kepada Wartawan, Selasa 6 September 2011 Kapolsek Batam Kota Kompol Eriyana menjelaskan, diduga Andre dimakan peliharaannya kerana kelaparan. Sebabnya, Andre meninggalkan anjing tersebut selama 14 hari tanpa memberi makan. "Korban diketahui memelihara sembilan ekor anjing di rumahnya. Anjing tersebut ditinggal selama 14 hari tanpa diberi makan.
Kerana diketahui Andre berangkat ke Manado tarikh 14 Ogos 2011 dan pulang ke Batam 30 Ogos 2011 , "ujarnya. Sepulang dari Manado, lanjut Eriyana, Andre meletakkan beg bawaannya di depan dan langsung melihat perliharaan anjing di belakang. "Kerana kelaparan, anjing tersebut menyerang Andre. Kerana anjing tersebut tidak diberi makan selama 14 hari," katanya. Dari sembilan ekor anjing peliharaannya, Andre hanya diserang oleh tujuh ekor anjing. "Dua ekor lagi sudah mati duluan kerana dimakan oleh 7 ekor anjing lain. Jadi, saking laparnya, anjing tersebut juga memakan dua ekor anjing lain," terang Eriyana. Saking ganasnya, terang Kapolsek, kepala Andre hanya tinggal tengkorak saja.
Malah, kepala dan badannya sudah berpisah. "Tengkorak kepala ditemui di dapur, sedangkan tubuhnya berada di depan," sebut Eriyana. Tadi malam, katanya, apabila polis ke rumah korban, ketujuh ekor anjing tersebut juga cuba menyerang pegawai. "Kerana anjing terus menyerang, akhirnya kita lumpuhkan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template Design By Nur Cahaya | Copyright-2011 | Protected